זהב לבן VS זהב צהוב יתרונות וחסרונות

זהב הוא אחת מהמתכות האהובות, היקרות והפופולריות ביותר בעולם. בתחום התכשיטים, זהב זמין לרוב בשני צבעים- לבן וצהוב. גם לזהב הלבן וגם לזהב הצהוב יש יתרונות וחסרונות, ולכן הבחירה ביניהם אינה תמיד פשוטה ותלויה במספר גורמים שונים ובצרכים האישיים שלכם. רוצים לראות מהם ההבדלים בין שני סוגי הזהב והיתרונות והחסרונות שלהם? קראו את המאמר הבא שלפניכם.

הצבע

ההבדל המשמעותי ביותר בין זהב לבן לזהב צהוב הוא הצבע. זהב צהוב הוא הצבע המסורתי והנפוץ ביותר של זהב. הוא שימש במשך מאות שנים בייצור תכשיטים והוא עדיין הבחירה המועדפת עבור אנשים רבים. המראה של הצבע הצהוב הוא קלאסי ונצחי. הצבע החמים והעשיר יכול להתאים לגווני עור שונים ונראה נהדר על כל סוג של תכשיט, בין אם עגילי זהב, שרשראות או צמידים.

אך גם לזהב לבן יש מראה יוקרתי שיכול להתאים למגוון רחב של מצבים. זהב לבן הוא רבגוני במיוחד. הוא יכול ללכת טוב עם אבני חן שונות ולהשתלב עם גוון העור שלכם. יש הטוענים שהגוון של זהב לבן מאפשר לו להיטמע טוב יותר בכל מראה ושהוא גם מתאים יותר ליומיום. בסופו של דבר, מבחינת הצבע- זאת החלטה של טעם אישי איזה זהב מתאים לתכשיטים שלכם.

חומרים וטוהר

אחד היתרונות של זהב צהוב הוא הטוהר שלו. זהב נמדד בקראט, וככל שהקראט גבוה יותר- כך גם הזהב טהור יותר. זהב צהוב זמין ב-14, 18 ו-22 קראט. 24 קראט הוא רמת הטוהר הגבוהה ביותר אך הוא רך מדי לייצור תכשיטים, על כן זהב תמיד מעורבב עם מתכות אחרות כדי להפוך אותו לעמיד יותר. המתכות הללו הן לרוב נחושת, אבץ וכסף. אך עם זאת, אפילו עם קראט נמוך יחסית הזהב הצהוב עדיין טהור מאוד ובעל מראה עשיר ומבריק. על כן טבעות אירוסין זהב צהוב הן מבוקשות כל כך.

זהב לבן נוצר על ידי ערבוב של זהב טהור עם מתכות אחרות כגון ניקל, פלדיום או אבץ. לאחר מכן הוא מצופה ברודיום, שמעניקה לו צבע בהיר, כסוף-לבן. גם זהב לבן מוגדר בקראט שבו, ועל כן אין הבדל מבחינת הטוהר. אך החיסרון העיקרי של זהב לבן הוא שציפוי הרודיום שלו עלול להתבלות עם הזמן ולחשוף את הגוון הצהבהב של הזהב שבו. עם זאת, ניתן לתקן זאת בקלות על ידי ציפוי מחדש של התכשיט אחת לתקופה.

עמידות

אחד החסרונות של זהב צהוב הוא שהוא נשרט ומתעוות בקלות. זהב הוא מתכת רכה, וכל שהקראט גבוה יותר- כך הוא רך יותר. משמעות הדבר היא שתכשיטי זהב צהוב מועדים לפגיעות כאלה ואחרות. אך אל דאגה- ניתן למנוע זאת בקלות על ידי טיפול נאות בתכשיטים שלכם, כגון הסרתם לפני עיסוק בפעילויות שונות שעלולות לפגוע בו.

לעומת זאת, זהב לבן הוא עמיד במיוחד. שאר המתכות שמעורבבות עם הזהב הטהור הופכות זהב לבן לחזק ועמיד בפני שקעים, שריטות וכדומה. תכשיטי זהב לבן יכולים לעמוד טוב יותר בבלאי יומיומי ומצריכים פחות תחזוקה.

 

לסיכום

בין זהב צהוב ללבן יש מספר הבדלים, אך בסופו של דבר שניהם עשויים מחומרים טהורים שמייצרים מראה על זמני ויוקרתי בתכשיטים. מחפשים עגילים זהב לבן, צמידי זהב צהוב או כל תכשיט זהב אחר GEMS Online היא פלטפורמה למכירת תכשיטים איכותיים של מעצבים בכירים. עם צוות מקצועי וזיקה גדולה לתחום התכשיטים- חווית הרכישה שלכם תהיה טובה מאין כמוה. הציצו בקטלוג ובחרו את התכשיט האהוב עליכם!

מאמרים נוספים

שיתוף:
מס' מדרגים: 2  ממוצע: 5